Update 1 september

September 2020 | 10 dagen van gebed, verootmoediging en vasten voor ons land

Beste Geïnteresseerde
Inmiddels hebben zich meer dan 30 gemeenten, gebedshuizen en andere initiatieven via de website aangemeld om aan te sluiten bij deze gebedsbeweging. Bijna 500 individuele bidders hebben aangegeven op de hoogte gehouden te willen worden. Elke dag komen er nog bidders en initiatieven bij! Tegelijkertijd weten we ook dat er nog veel meer bidders zijn die zich (nog) niet hebben opgegeven. Wijs bidders dus gerust door naar de website, die is bedoeld om bidders uit het hele land te mobiliseren. 
Voorbereiding
 Over iets meer dan drie weken begint de 10-daagse periode van gebed, verootmoediging, vasten en bekering. Deze 10 dagen zijn gepland vanaf het Bazuinenfeest tot aan Grote Verzoendag, feesten die we in de Bijbel tegenkomen. Als christenen verwachten we nog de vervulling van deze feesten en juist dáárom is het krachtig om specifiek déze 10 dagen samen te bidden en te vasten. De maand voorafgaand aan deze 10-daagse periode is van oudsher een periode van inkeer en zelfonderzoek. Vergelijk het met onze voorbereiding op het avondmaal: heb ik nog iets goed te maken met God of met anderen? Voordat we gaan bidden voor Nederland, is het goed als we de tijd nemen om onszelf te onderzoeken. Tegelijkertijd mogen we God vragen welke gebeden Hij op Zijn hart heeft.  
Tien Geboden als richtlijn voor gebed
 Het is aan ieder gebedshuis zelf om invulling te geven aan het gebed zowel qua vorm als qua inhoud. Vanuit De Terugkeer willen we de ’10 geboden’ aanreiken als richtlijn voor het gebed 18-28 september. Deze geboden (of het afwijken daarvan) weerspiegelen namelijk goed waar we ons als land van God hebben afgekeerd en geven een duidelijke lijn voor berouw en bekering. Hierover later meer! 
Sluit je aan!
 De website wil je aanmoedigen om je aan te sluiten bij een lokaal gebedshuis. Tegelijkertijd zal niet overal een 10-dagen-vullend programma aangeboden worden en/of is fysiek deelnemen niet altijd mogelijk. Klik op de button om de lijst met lokale deelnemers te zien waar je je bij zou kunnen aansluiten. Deelnemers 

Het programma dat Herman Boon aanbiedt is een uitstekende manier om vanuit huis mee te doen. Naast onderwijs en gebed, geeft hij ook tips als het gaat om het vasten. Tien dagen het eten laten staan is niet voor iedereen gebruikelijk en misschien best lastig. Vasten is echter een krachtig middel om dichter bij God en Zijn bedoelingen te komen. Maak er gebruik van! Bidden en Vasten 

Jolanda Peyron schrijft kinderboeken voor gezinnen om verder door te praten over de thema’s die in de (najaars)feesten aan de orde komen: leven uit verwachting, je klaarmaken voor de terugkomst van Koning Jezus, verootmoediging. Zo sluit “Ruth en Simcha vieren Grote Verzoendag” mooi aan bij de gebedsdag op 26 september. Een waardevol hulpmiddel! Ruth en Simcha 
Flyer Mocht je de de Terugkeer meer bekendheid willen geven met behulp van een flyer dan kun je deze hier downloaden ofdoor op het plaatje te klikken of een papieren versie bestellen via onderstaande knop. Bestel Flyer
 Mocht je als gemeente, gebedshuis of persoonlijk tips of materiaal hebben ter inspiratie voor anderen, laat het ons dan even weten. Dan kunnen wij het breder ter beschikking stellen. 
 We verwachten de komende weken nog enkele keer een update te sturen. We willen daarin ook enkele lokale initiatieven uitlichten en meer informatie geven over de bijeenkomst(en) op zaterdag 26 september.